Älsklingarna

Älsklingarna
<3

torsdag 29 juli 2010

sommar..

Jaha.. så har veckorna rullat förbi, och nu kommer regnet dessutom. Men jag vill inte klaga, för sommaren har varit toppen. Jag, Pontus och Amanda kände att vi behövde lite semester med, under allt strul med rör och grejjer, som nu är fixat.

Så vi åkte under Torsdagen förra veckan ner till Malmö. Resan ner gick jättebra, Amanda sov nästan hela vägen ner. Väl nere blev det en tur på stan som gällde. Och självklart hittade jag lite kläder till Amanda. Jättefina kläder. Jag brukar göra så när man är borta att jag går in i alla affärer som inte finns hemma.
Det blev en heldag på stan och under kvällen åt vi ute. Fast det var tyvärr ingen jättehög klass på maten, jag har ju ätit godare lamm.

Natten däremot var jobbig på Hotellet, Amanda kom aldrig till ro, så jag var havldöd under morgonen. Då gick vi upp lite smått försenade, men vi hann till frukosten ändå. Sen bar det av till Köpenhamn. Vi tog tåget över. Amandas första tågtur. Det var fullt på Tåget, men en snäll man erbjöd mig en plats så jag kunde sitta och ge Amanda mat.

Så skönt att ha maten med sig i rätt temperatur hela tiden och att man bara kan sätta sig ner och ta fram maten. Jättesmidigt!

Vädret i Köpenhamn under fredagen var toppen, lite för varmt till och med. Så återigen, blev det ju shopping som gällde där vi gick gata upp och gata ner. I början låg Amanda i sin vagn, men sen bar jag henne i bärselen.

Under kvällen sen gick vi in på Tivolit, och bara gick runt och hade det mysigt. Vi åt en supergod grillbuffé och tittade på en konsert inne på området. Vi var inte därifrån förrän vid 12 och Amanda sov duktigt i bärselen i stort sett hela tiden.

Vi somnade allihopa sen på hotellet i malmö och sov gott under den natten. Dagen efter sov vi lite för länge, men kom ändå iväg. Vi tog ett stopp på Ullared, där blev det Shopping ordentligt. En hel drös med kläder till Barnen, och lite leksaker till Gabriel. Även en hundkorg till Haguirre blev det.

Sen kom veckan med Gabriel, och den började riktigt bra. Camilla och Noa var hos oss under måndagen och lekte, och på Tisdagen bar det av till skara sommarland.

Gabriel sa när vi kom fram att han ville åka till Skara sommarland under sommaren, och han blev jätteglad sen när vi förklarade att vi faktiskt var på skara sommarland!

Camilla, Andreas, Mio och Noa var med också. Och vi fick med oss Kajsa med. så vi var många. Gabriel vågade dock inte så mycket, men han hade roligt ändå. Det blev en massa lek i lekparkerna. Och så en massa bad. Även för mig, jag passade på när bägge barnen somnade.

Det var dock supermycket folk, så man hann inte med så mycket. Vi åkte berg och dalbanan jag och Gabriel och sen så gick vi och såg en Pirat show, samma som vi såg förra året. Den är superhäftig. De hoppar från 25 meter ner i en liten liten pool. Helt galet!

Amanda märkte vi knappt av, hon sov duktigt i sin vagn, nästan hela tiden. Och när alla var iväg och badade, så mös jag och Amanda på en filt i skuggan vid bassängerna...

Att vi var trötta sen, så dagen efter Skara, åkte jag ut till Kaxholmen med barnen och Pontus spelade golf.

Gabriels Farmor och Faster kom förbi och hälsade på Amanda med, en jättetrevlig och lugn dag ute i Kaxholmen.

Vi såg två regnbågar också, så Gabriel och jag sprang iväg för att hitta skatten vid den ena regnbågen och tänk, Gabriel hittade 50 kr!

Idag är det en sådär lugn och regning dag, och vi ska åkta och spela super mario hos Kajsa.

och nu blir det nog dags för lite mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar