Älsklingarna

Älsklingarna
<3

fredag 30 juli 2010

Stolt mamma :)

Idag är jag riktigt stolt över barnen. Gabriel han har sovit själv i sitt rum i tre hela nätter, sen har han smugit in i vårt sovrum och viskat att han har vaknat vid 8 på morgonen. Sen har han suttit duktigt och tittat på lite tv på morgnarna.

Han får poäng när han gör något extra duktigt, och för dom poängen får han välja mellan, pengar till ett Nintendo Wii, Tv tid i minuter, eller en present. Idag fick han ett paket med bilar i. Och igår fick han använda sina poäng till att åka hem till Kajsa och spela Super Mario. Han väljer sällan tv tid, och det är ju bra. Han ska ju kunna känna efter ordentligt när han är duktig och det ger ju resultat, han städar sitt rum själv så det blir finare än om jag hade gjort det, och han skriker inte på nätterna längre. Han behöver heller inte bli nattad mer än att jag läser en saga för honom, sen kan han somna själv.

Detta gör att jag får mer tid att hjälpa Amanda när hon är hungrig. osv.

Amanda är duktig hon med!! Hon är så stadig i sin rygg och sina ben. Vi "tränar" henne rätt mycket genom att leka en hel del. Hon får ligga och sprattla och så får hon träna sina gå och kryp reflexer en hel del. Hon sitter utan problem med vår hjälp och håller huvudet helt upprätt och kan titta sig omkring. Hon kan ligga på magen och sätta händerna under bröstet och lyfta upp hela överkroppen. Då blir man stolt. Gabriel var ju med tidig med sådana saker.

Så det förvåna mig inte om hon går minst lika tidigt som Gabriel. Men men, ingen press, hon får ju börja när hon känner att hon är redo.

Något jag däremot börja få panik över är dopet, jag har inte planerat någonting, för Pontus är så seg att bestämma sig, men nu sätter jag ut en "deadline" har han inte bestämt sig tills dess, planera jag allt själv! Ha !


Nu känns det som att sommaren är över och Hösten redan är här, men vi har haft riktigt mysiga dagar hos först mormor och morfar och sen farmor och farfar med barnen...:) så roligt att åka hem till dom så barnen får skämmas bort :) Amanda fick en massa mys igår hos farmor och Farfar då storebror satt i deras soffa och spelade super mario i massor. Och hos mormor och morfar blev det en massa lek, även uppe på skolgården med morfar en sväng. Alltid lika roligt tycker jag.

Händer annars?

Jag har planerat in lite roligheter för Haguirre med, lite tävlingar och utställning. Det ska bli roligt att träna till och åka på. Vi behöver ju vårt med.

Pontus ska tävla imorgon ute på Öa... så han får upp tidigt imorgon, för det tar ju ett tag att åka till gränna och sen ta första färjan över. Det var Klubbmästerskap eller något tror jag.


Vi ska till Mormor, och sen ska jag nog hem till Dick en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar